ردیفنام محصولتعدادافزودنکاستنقیمت (تومان)حذف
جمع کل خرید 0
پرداخت ×

تن ساز کالا

چگونه بهتر ورزش کنیم؟ آسان کردن حرکات ورزشی

exercise

ورزش کردن طبق اصول علمی بسیار لذت بخش است پس پیشنهاد میکنیم اگر برنامه ورزشی منظمی دارید ابتدا این مقاله را بخوانید و سپس برنامه خود را ادامه دهید.

به گزارش آلامتو و به نقل از فیتامین؛ همه ما می دانیم که ورزش کردن به طور منظم، چه از لحاظ جسمی و چه از لحاظ روحی کار ساده ای نیست؛ گاهی اوقات ورزش کردن واقعا دشوار است.

در اینجا چند تکنیک ساده می آموزیم که ورزش کردن را برای ما ساده تر می کند:

گرم کردن بدن:

با گرم کردن عضلات، بدن شما آمادگی بیشتری برای ورزش کردن پیدا می کند. ابتدا چند دقیقه ورزش هوازی سبک انجام دهید، ورزش هایی مانند راه رفتن سریع بر روی تردمیل یا ورزش های که نیاز به وسیله ای ندارند مانند درجا زدن و یا حرکت پروانه. در ادامه کار، چند حرکت کششی انجام دهید و کار را به اتمام برسانید. اگر خوب خود را گرم کرده باشید، بعد از ورزش دچار درد عضلات نمی شوید و همین باعث می شود در تمرینات بعدی احساس بهتری داشته باشید.

دائما آب بنوشید:

وقتی حرکتی را با سرعت زیاد انجام می دهید، یک دقیقه استراحت کردن و آب نوشیدن برابر با ۱۵ دقیقه استراحت کردن و نوشیدن قهوه است. لازم نیست هر بار مقدار زیادی آب بنوشید، بلکه کافی است تنها به اندازه ای که دهانتان مرطوب شود و آب از دست رفته را جبران کنید، آب بنوشید. دکتر جولیا اپتون بر این باور است که نوشیدن آب مانع از گرفتگی و خستگی عضلات شده و در نتیجه عملکرد آنها را بهبود می بخشد.

یک استراحت کوتاه داشته باشید:

استراحت کردن بین ست های ورزشی به بازسازی عضلات کمک می کند تا بهتر بتوانید به کار خود ادامه دهید. اما این استراحت ها باید کوتاه باشد یعنی حداکثر بین ۳۰ تا ۶۰ ثانیه؛ استراحت طولانی تر باعث می شود ضربان قلب شما کند شده و بدنتان سرد شود. علاوه بر این استراحت طولانی باعث می شود انگیزه شما برای ادامه ورزش کاهش یابد.

تمرکز بر روی دم و بازدم:

اگر ادامه کار برای شما سخت شده، باید نحوه دم و بازدم خود را اصلاح کنید. این کار باعث می شود نظم بهتری به حرکات خود داده و در عین حال اکسیژن بیشتری به عضلات در حال فعالیت برسانید. برای جلوگیری از خستگی، نفس های عمیق بکشید و در حال حرکت عضلات نفس خود را بیرون دهید.

استفاده از چای و کافئین:

برای اینکه انرژی بیشتری هنگام ورزش داشته باشید، قبل از شروع کار کمی چای بنوشید. تحقیقات نشان می دهد که مصرف مقدار کمی کافئین قبل از ورزش می تواند سبب افزایش استقامت بدن شود. به جای نوشیدن قهوه زیاد، از اسپرسو استفاده کنید.

روحیه خود را تقویت کنید:

وقتی می دانید ورزشی دشوار است، خود را از لحاظ جسمی و روحی برای آن آماده می کنید. وقتی که کار خیلی سخت می شود، می توانید با چند جمله روحیه خود را تقویت کنید. جملاتی از قبیل: ” تو از پس هر کاری بر میای، فقط یکی دو دقیقه دیگه تحمل کن ” یا ” تسلیم نشو… “.