ردیفنام محصولتعدادافزودنکاستنقیمت (تومان)حذف
جمع کل خرید 0
پرداخت ×

تن ساز کالا

همه چیز درباره ویتامین K و خواص آن

Vitamin K Rich Foodsهمه چیز درباره ویتامین کا

ویتامین K یکی دیگر از ویتامین های ضروری مورد نیاز بدن است که شما باید از طریق تغذیه آنرا تامین کنید.

فواید ویتامین کا

  • برون روی رو راحت تر میکنه.
  • ویتامین k روی باکتریهای روده اثر مثبت میذاره، و اگه به اندازه کافی به بدنتون نرسه، سلامت سیستم گوارشی به خطر میفته.
  • استخوانها و دندونها رو سالم نگه میداره.
  • ویتامین k به تولید یه نوع خاص از پروتئین کمک میکنه که باعث حفظ کلسیوم در بدن میشه. این یعنی دندونها و استخوانهای سالم تر!
  • رد کردن حمله های قلبی خطرناک
  • ویتامین k ثابت کرده که میتونه از انباشتگی کلسیم در رگها جلوگیری کنه. انباشتگی کلسیم به معنای حمله قلبی است. ویتامین k میتونه به سلامت قلبتون کمک کنه!
  • از شکار شدن توسط سرطان ها در امان میمونید.
  • ویتامین k یکی از موثرترین خوراکی ها برای کاهش خطر بروز انوع مختلف سرطان هست، مثل سرطان روده، پروستات، شکم، دهان یا بینی.
  • جلوگیری از خونریزی بیش از حد
  • خونی که بیش از اندازه رقیق باشه، موقع یه جراحت یا خراش کوچک سخت تر بند میاد. ویتامین k به لخته شدن خون کمک میکنه.

منابع غذایی حاوی ویتامین K

بروکلی

نصف لیوان بروکلی یعنی تامین ۱۳۸% از میزان ویتامین کای روزانه. با بروکلی میتونید روی، ویتامین C، کلسیم و پتاسیم هم بدست بیارید.

کلم پیچ

یه لیوان کلم پیچ شامل ۷۰۰% از مقدار توصیه شده ی ویتامین k برای بدن، به همراه مقدار زیادی کلسیوم و آهن هست.

کلم بروکسل

به نظر میرسه که همه کلمها بر سر ویتامین کا به توافق رسیدند. بله، کلم بروکسل علاوه بر تامین ویتامین C، پتاسیم و فولات، با یک لیوان ۴۲% ویتامین کا به بدنتون میرسونه

سویای تخمیر شده

سویای تخمیر شده یکی از غذاهای محبوب ژاپنی به حساب میاد، و منبع خوبی از ویتامین k، تامین کننده بیش از ۱۰۰% مقدار توصیه شده در روز هست.

کلم

یه لیوان کلم حاوی ۹۵% از ارزش روزانه ویتامین کای شماست. علاوه بر این ویتامین، کلم مقدار زیادی فیبر، ویتامین C، ویتامین E، منیزم، کلسیم و پتاسیم به بدنتون میرسونه

کفیر

کفیر رو توی سوپرمارکت ها زیاد میبینیم. نوشیدنی شبیه به دوغ که ۱۰% ویتامین k بهتون میده!

پیازچه

پیازچه سرشار از ویتامین و مواد معدنیه، و ۲۵۹% از ویتامین کای توصیه شده روزانه رو تامین میکنه. علاوه بر این شامل فیبر، ویتامین های C و B هست و مزیتش اینه که هم میتونید بپزیدش و هم میتونید خام مصرف کنید.

بامیه

آدمها دو دسته اند. کسایی که عاشق بامیه ان و کسایی که ازش متنفرن! در هر صورت، باید بدونید تنها نصف لیوان بامیه ۴۳% از ویتامین کای روزانه تون رو تامین میکنه. علاوه بر خورشت بامیه، میتونید درست کردن سوپ، آش یا برنج و میگو رو باهاش امتحان کنید.

تمشک

یک لیوان تمشک ۳۶% از ویتامین کای روزانه تون رو تامین میکنه. علوه بر این دارای ویتامین E، منیزم، پتاسیم و مس هم هست.

تمشک قرمز پز از ویتامین و مواد معدنی هست. یک لیوان از این توت خوشمزه میتونه ۱۲% ویتامین کای روزانه تون رو برسونه.

اسفناج

یکی از بهترین منابع ویتامین K. تامین کننده ۱۸۱% از میزان توصیه شده روزانه فقط در یک لیوان اسفناچ موجود هست و به غیر از این، به بدنتون مقدار زیادی ویتامین C، آهن و کلسیم میرسونه

هویج

یه هویج متوسط ۱۰% از ویتامین کای روزانه رو براتون تامین میکنه و از اونجایی که تنها ۲۵ کالری داره، گزینه خوبی برای کسانی که رژیم دارن محصوب میشه.

آلو

آلو ۷% از ویتامین کای روزانه رو تامین میکنه، و علاوه براین، به برون روی کمک میکنه و مقدار زیادی فیبر، پتاسیوم، کلسیم و ویتامین A بهتون میرسونه.

پودر فلفل قرمز

پودر فلفل قرمز حاوی ویتامین C، ویتامین A، پتاسیم، سلنیم، فسفر و روی هست. از لحاظ ویتامین کا، میتونید روی ۱۱% از میزان توصیه شده ویتامین فقط با یک قاشق چایخوری پودر فلفل قرمز حساب کنید.

بلوبری

این توت کمیاب سرشار از فیبر، آهن، پتاسیم، روی و مس و چندین آنتی اکسیدان هست. یک لیوان بلوبری برابر هست با ۳۶% از میزان توصیه شده ویتامین کای روزانه.

ریواس

ریواس خواص پیشگیری کننده از پیری داره و پر از آنتی اکسیدانهاست. یک لیوان ریواس یعنی ۶۰% از میزان توصیه شده ویتامین کای روزانه!

خیارشور

یه دونه خیارشور حاوی ۳۴% از میزان ویتامین کای روزانه است. شاید فکرش رو نمیکردید، اما خیارشور علاوه بر این ویتامین، منبع خوبی از آنتی اکسیدانها و فیبر هم هست.

مریم گلی خشک شده

مریم گلی خشک مزایای زیادی داره، مثلا اینکه منبع عالی ویتامین کا هست: یک قاشق غذاخوری برابره با ۴۳% از میزان ویتامین کای روزانه

گوجه خشک شده

گوجه خشک شده علاوه بر مزه فوق العاده ای که به غذاهاتون میده، ۲۹% ویتامین کای روزانه رو در یک لیوان حمل میکنه. علاوه بر اینها حاوی ویتامین های A و C، کلسیم و آهن هست.